logo
امروز : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۴۱۳۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان ماهنشان بیان کرد:

برگزاری دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه برای دانش‌آموزان

برگزاری-دوره‌های-آموزشی-کمک‌های-اولیه-برای-دانش‌آموزان
رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان ماهنشان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: این دوره‌ها برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود.

علی سحابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی توسط جمعیت هلال‌احمر شهرستان ماهنشان برای دانش‌آموزان در مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم در حال انجام است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از شروع سال تحصیلی تاکنون با همکاری آموزش و پرورش شهرستان و خانه‌های هلال، این دوره آموزشی در چندین روستا برگزار شده است، افزود: از جمله این روستاها سریک، بهستان و قره‌درق است.

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان ماهنشان عنوان کرد: آموزش‌های کمک‌های اولیه مبتنی بر نیاز این دانش‌آموزان برگزار شده‌ است.

وی بیان کرد: جمعيت هلال‌احمر شهرستان در نظر دارد در طول سال تحصیلی طبق برنامه‌ریزی که انجام شده در آن دسته از مدارس، که آمادگی همکاری با جمعیت را داشته باشند تحت پوشش آموزش‌های کمک‌های اولیه قرار دهد.

 سحابی با اشاره به اینکه آموزش‌های جمعیت‌ هلال‌احمر علاوه بر مقطع تحصیلی ابتدایی، مقاطع متوسطه و دانشگاه‌ها را شامل می‌شود، ابراز کرد: این دوره‌ها با عناوین آمادگی در برابر مخاطرات، کمک‌های اولیه و همچنین تیم‌های دادرس در کانون‌های دانش‌آموزی شهرستان اجرا می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: هدف از این آموزش‌ها بالا بردن سطح آگاهی و تاب‌آوری جامعه نسبت به حوادث طبیعی یا انسان‌ساز است. 

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان ماهنشان بیان کرد: شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان و جمعیت هلال‌احمر شهرستان فرصت مناسب برای برگزاری دوره‌ها است تا یکی از  اهداف جمعیت در پیشگیری از بروز حوادث، سوانح و کاهش اثرات بلایای طبیعی انسان‌ساز است، اجرا شود‌.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های جمعیت هلال‌‌احمر برای دانش‌آموزان کاملا رایگان است، افزود: جمعيت هلال‌‌احمر با همکاری خیران و داوطلبان عضو جمعیت اقدام به تهيه بسته‌های بهداشتی کرده و در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های کم‌برخوردار و همچنین خانه‌های هلال توزيع کرده است.

سحابی ادامه داد: جا دارد از داوطلبان  و خیران شهرستان ماهنشان که در این امر خداپسندانه دست یاری جمعیت و نیازمندان جامعه را به گرمی می‌فشارند قدردانی کنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر